سوالات متداول

در این صفحه برخی سوالات معمول در مورد سیمان های کلسیم آلومینی و پاسخ های آنها ارائه شده است. لطفا در صورت داشتن سوالات بیشتر از تماس با ما دریغ نفرمایید :

در ساخت بتن حداقل ۴۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب سیمان نسوز باید استفاده شود و نسبت آب به سیمان ۰٫۴ رعایت شود. توضیحات لازم روی پاکت های سیمان نیز نوشته شده است.

نه، توصیه می شود حتما از آب آشامیدنی استفاده کنید.

انقباض بتن سیمان فوندو مشابه بتن سیمان پرتلند معمولی است، ولی این انقباض خیلی سریع تر اتفاق می افتد. (در دو سه روز) بنابراین در بتن سیمان فوندو شیارهای با فاصله کمتر نیاز است.

از ملات یا بتن سیمان فوندو می توان در ضخامت های کمتر از پنج سانتی متر هم استفاده کرد با این حال باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام شود. از آنجایی که ملات یا بتن در عرض چند ساعت پس از استفاده خیلی سریع سخت می شود، به سرعت جمع می شود که می تواند منجر به مشکلاتی مانند عدم چسبندگی، ترک خوردن و غیره شود.

خیر ، این سیمان حتما باید همراه با دانه های مناسب استفاده شود.(مگر در حد بندکشی بین آجرها).در صورت انتظار خاصیت نسوزندگی ، لازم است دانه هایی با حد نسوزندگی متناسب استفاده شود. برای مشاهده حد دمای کاربری با انواع دانه ها ، به کاتالوگ محصول مراجعه فرمایید.

بله، دستگاه ویبره نصب بتن را آسان تر می کند. ضمن اینکه به کمک ویبره، بتن تمام فضای قالب را به خوبی پر می کند

بله، بتن و ملات های ساخته شده با سیمان نسوز را در دماهای پایین تا -۱۰ درجه سانتی گراد می توان استفاده کرد. فقط توجه کنید دانه های استفاده شده یخ نزده باشد، و چند ساعت اول بتن یا ملات یا جرم را از یخ زدن محافظت کنید. مثلا پلاستیک نایلونی روی بتن پهن کنید.

همانند هر سیمان دیگری ، در دماهای بیش از 25 درجه سانتی گراد زمان کار پذیری سیمان کاهش پیدا می کند و به همین دلیل برای کار در آب و هوای گرم ، استفاده از دیرگیرکننده ها (مثلا سدیم گلوکنات) توصیه می شود.

همانند تمامی انواع سیمان ها، زمان کارپذیری بتن/جرم در هوای گرم تر از ۲۵ درجه سانتی گراد کوتاه تر می شود. بنابراین توصیه می کنیم در هوای گرم از کند کننده بتن استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بله، روش های مشابه بتن های معمول را می توان به کار گرفت.

سیمان نسوز فوندو ضد اسید نیست، ولی در مواجه شدن با محیط های اسیدی و خورنده عملکرد بسیار بهتری نسبت به سیمان پرتلند دارد. عملا این سیمان در محیط های باکتریایی و اسیدی با PH بیشتر از ۴ کاملا مقاوم است. به طور خاص از این سیمان در شبکه های فاضلاب، دیوارهای در تماس با آب دریا، و بتن های محیط های کشاورزی و صنایع غذایی استفاده شده است و مناسب بوده است. برای PH بین ۳٫۵ تا ۴ پیشنهاد ما بتن چغر است که دانه های آن هم کلینکر فوندو است.
برای محیط های اسیدی تر با PH کمتر از ۳٫۵ محصول دیگر ما به نام “ملات نسوز ضد اسید” مناسب است. برای اطلاعات بیشتر به صفحه این محصول در گروه سیمان های ویژه مراجعه فرمایید.

سیمان نسوز IRC-50 رنگ روشن تری دارد. (خاکستری روشن)

ترکیب سیمان فوندو و پرتلند ، بسته به درصد ترکیب و نوع سیمان پرتلند باعث تسریع در گیرش و کسب استحکام ( زودگیر شدن بتن ) می شود .

به طور عمومی می توان به مقادیر زیر در این زمینه اشاره کرد :

– 3 جزء سیمان پرتلند + 1 جزء سیمان فوندو : گیرش بین 10 تا 30 دقیقه

 – 2 جزء سیمان پرتلند + 1 جزء سیمان فوندو : گیرش بین 3 تا 10 دقیقه

خیر . هرچند سیمان فوندو در برابر دماهای بالا و سیکل های حرارتی همراه با دانه های مناسب ( نسوز ) مقاوم است اما ترکیب آن با سیمان پرتلند همه خواص نسوزندگی را از بین می برد .

ملات های سیمان فوندو، فقط برای پروژه های اجاق باز مانند شومینه یا باربیکیو قابل استفاده هستند. بنابراین، این سیمان نسوز را نمی توان برای تنور بسته (مثلا تنور پیتزا) استفاده کرد، مگر اینکه با محصولی که دارای گواهی انطباق بهداشتی است، پوشش داده شده باشد.